دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی دارای انواع گوناگونی از جمله زیرسینکی ,رومیزی, سردوشی و سرشیری است که با توجه به مورد استفاده و محل نصب نوع دستگاه تعیین میگردد.

دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی دارای انواع گوناگونی از جمله زیرسینکی ,رومیزی, سردوشی و سرشیری است که با توجه به مورد استفاده و محل نصب نوع دستگاه تعیین میگردد.

تصفیه آب به روش اسمز معکوس

صنایع امروز برای تصفیه آب مورد استفاده در بخشهای تولید بخار و فرآیند خود از سیستم اسمز معکوس استفاده فراوانی می برند. اساس کار این دستگاهها بر عبور ملکولهای غیریونی مثل آب از یک غشاء با روزنه های بسیار ریز بنا شده است. این غشاءها به صورتی ساخته شده اند که ملکولهای خنثی را براحتی از خود عبور می دهند. به همین دلیل آب ورودی به سیستم، که دارای املاح مختلف است به آب تقریبا خالص تبدیل می گردد. در سیستم اسمز معکوس، جریان ورودی یا خوراک (Feed) به دو جریان آب تصفیه شده

(Permeate) و پساب غلیظ (Reject) یا (Brine) تبدیل می شود.


www.bamintahvie.com/category/purifire/water-purifier

دستگاه تصفیه آب خانگی استاندارد چه ویژگی هایی دارد ؟


گواهینامه ها و استاندارد های بین المللییکی از بهترین و مطمئن ترین راههای اجتناب از خرید یک آب تصفیه کن غیر بهداشتی و نامناسب ، توجه به این موضوع است که آیا دستگاه ، گواهینامه ها و استانداردهای معتبر بین المللی را دارد یا خیر؟ اگر به کیفیت و سلامتی یک دستگاه تصفیه آب خانگی اهمیت می دهید پس به دنبال علامت های استاندارد نظیر : NSF ، WQA روی برچسب ها و توضیحات روی بسته بندی فیلترهای دستگاه باشید. این گواهینامه ها ادعای کارخانه های سازنده را مبنی بر کارایی ، استاندارد بودن و بهداشتی بودن دستگاه ، تایید می کنند.

تصفیه آب خانگی

روش های مناسب جهت انتخاب یک دستگاه تصفیه آب خانگی

تصویر روبرو به روش فیلتراسیون عمل میکند  :
* اگر احتمال میدهید و یا مطمئن هستید که آب مصرفی شما فقط شامل املاح درشت  ( شن و ماسه ، گل و لای ، زنگ زدگی داخل لوله ها و .. )  می باشد بهتر است از سیستم تصفیه آب خانگی به روش فیلتراسیون استفاده کنید
تنها ذراتی که اندازه آنها از اندازه حفرات فیلتر کوچکتر است عبور می‌کنند

مراحل تصفیه آب

مرحله اول تصفیه توسط فیلترهای پلی پروپیلن انجام می شود، مرحله دوم شامل فیلتر کربن پودری است و مرحله سوم فیلتر کربن بلاک را شامل می شود. مرحله چهارم دستگاه تصفیه آب خانگی که مهم ترین قسمت دستگاه های اسمز معکوس است شامل ممبرین می شود. مرحله پنجم شامل فیلتر کربن خطی است و مرحله ششم به انتخاب می تواند فیلتر مواد معدنی و یا فیلتر ORPP گذاشته شود. مرحله هفتم دستگاه تصفیه شامل UV می باشد که جهت ضدعفونی نهایی روی دستگاه آب تصفیه کن کار گذاشته شده است.